2009 - Upp som en sol och ner som en pannkaka. Och sen iväg som en.. flygande elefant?

Tänkte ägna detta inlägget åt att summera det gångna året. Otroligt mycket hände 2009, det började jättebra och slutade inte riktigt som jag hade trott att det skulle. Men så är det väl med livet. När jag sitter och tänker tillbaka så är det några få händelser man minns starkare än andra, resten av året känns som en enda stor smet. Levde nog ett tag i en liten bubbla där dagarna bara gick. Det blir så när man tar sin tillvaro för givet, och det misstaget ska jag aldrig göra om igen. Dag för dag, så ska jag leva mitt liv.

Jag minns Arvikafestivalen och den olidliga värmen. Musiken och hur sleten man kände sig hela tiden, och såklart alla kära vänner som var med där. Jag minns alla sommarnätter jag jobbade i henån, och alla underbara soluppgångar jag fick se. Jag minns midsommarafton och hur kul vi hade. Jag minns alla otaliga fester i lägenheten. Jag minns alla sköna sommardagar uppe vid stugan. Jag minns alla jävla dagar jag satt framför datorn och spelade wow. Jag minns alla serier vi kollade på, alla promenader och alla filmkvällar. Det jag minns allra mest är tiden med dig. Hösten och tiden efter att det tog slut är ett enda stort svart hål, och det känns som om jag precis har vaknat upp igen.

Den sak jag kommer minnas mest från 2009 var när jag fick mitt hjärta krossat på ett sätt jag aldrig hade kunnat drömma om. Det kom som från en blixt från klar himmel. Jag hade aldrig trott att du, som fick mig att känna mig så älskad som ingen annan någonsin har gjort, skulle lämna mig. I mina ögon var du perfekt, helt fullkomligt jävla perfekt. För mig var du den rätta. Men som en klok man sa, om jag inte var den rätta för dig så var ju du inte den rätta för mig heller trots allt. Och det borde ju betyda att det finns någon annan tjej där ute som är ännu mer perfekt för mig. Jag försöker leva på det hoppet. Du finns iaf för alltid i mitt hjärta, min vän.

Det bästa som hände 2009 måste ändå vara flytten till den nya lägenheten. Jag känner mig så hemma och det var den nystart jag behövde i mitt liv.

Jag träffade också många många nya personer detta året. De som har kommit att betyda mest för mig är ändå mina små blondiner Sara och Lina. Goare vänner kan man leta länge efter, är väldigt glad att vi funnit varandra. Ni har förgyllt många av mina dagar den senaste tiden.

Årets låt måste nog vara I gotta feeling, grym pepplåt! Årets film är utan tvekan Avatar. SE DEN FÖR FAN! Årets bästa idé var att börja träna. Snart har jag gymmat regelbundet i ett år och har aldrig mått bättre. Årets andra bästa idé var att börja spela fopoll. Tack brorsan och co!

Det har hänt mycket under året som sagt, och jag känner att jag vuxit som person. Så allt som allt har det väl varit ett bra år. Man ska inte säga att man inte är nöjd med det som hänt, för det är ju rätt meningslöst att klaga på ens tillvaro. Det gör verkligen inte saken bättre! Ibland går vägen man vandrar uppför, och ibland nedför. Det viktigaste är ändå att man inte går vilse. Blicken framåt och tankarna i nuet så klarar vi det mesta här i livet! Gud vad jag är poetisk.

2010 kommer bli året då allt löser sig, jag känner det på mig! Jag kommer sluta med tidningsjobbet och göra något annat, som tar mig framåt i livet. Jag kommer få känna kärleken igen, starkare än någonsin innan. Jag kommer njuta av varje dag och sprida glädje och kärlek till min omgivning. Låter inte detta som en bra plan, så säg? =)

Nu ska jag snart ut och köra tidningar i snökaoset, ser inte fram emot det alls. Har haft världens värsta baksmälla idag med, sitter fan fortfarande i. :P Man är ju inte 22 längre.

Gott nytt år, och gott nytt decennium allihopa! Må 2010 behandla er väl!



Kommentarer
Postat av: ...

du skriver så himla fint så man själv känner att det måste finnas hopp kvar i livet. att allt kan bli bättre eller roligare.... att man faktikt KAN förändra sitt liv.. :)

2010-01-03 @ 03:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0