Internetberoende?

Jag undrar ibland om jag inte är beroende utav internet. Eller inte internet i sig. Det är nog snarare så att jag har blivit så van vid att jämt hålla koll på vad alla mina vänner och bekanta gör, genom facebook och msn tex, att jag får nån form av abstinensbesvär när jag är ifrån datorn. Min dator står på hemma 24/7, och jag är i princip alltid inloggad på msn. Detta är väl mest för att folk ska kunna få tag på mig om dom vill något. Eller så är det bara så att jag är så jävla beroende av det, men inte insett det själv.  Detta kan ju inte på något sätt vara bra tänker jag. Beroende är ju inte bra.. eller?

Fast å andra sidan är det ju trevligt att alltid kunna prata med sina vänner. Kanske borde vi omfamna denna nya teknik och alla möjligheter den medför och se det som något positivt istället. Jag ser framför mig i framtiden, när vi kan operera in internet direkt i hjärnan. Då kan man ju hålla kontakten med alla vänner genom telepati, hela tiden. =) Väldans praktiskt måste jag säga.

Skämt åsido, så ser jag inte internetberoende som något allvarligt. Det finns flera sorters beroende. De flesta är nog sånna som man ska passa sig för, som cigaretter, alkohol eller andra droger. Men internetberoende.. så länge du känner att du är nöjd med dit liv när du är uppkopplad hela tiden så vafan.. spela roll. Gör det du mår bra av, det tror jag på! Och jag mår bra av att nörda mig framför datorn. =)

Jag vet inte vad jag ville ha sagt med detta inlägget, antagligen ingenting. :P Kan ju ställa en följdfråga och kanske få lite kommentarer för en gångs skull. =) Anser du att du är eller har varit beroende av något?

Annars har dagen faktiskt varit helt okej, trots att det inte alls kändes så när jag vaknade imorse. Har nästan inte varit hemma något alls, vilket var väldigt skönt. Behövde verkligen krypa ut ur hålan lite. Gårdagen var även den guld värd. (F) Så.. summa summarum: 2 bra dagar på raken. Det är nog nytt rekord för den senaste tiden. =)

Go Björn!

Just det.. ironiskt nog så har msn varit helt nere just ikväll, och även facebook har bråkat med mig. :P

Kommentarer
Postat av: Magnus

Visst sätter man sig vid internet så fort man kommer hem från jobbet och kollar och fixar saker, men jag minns en gång i baktiden då jag var ute och reste i världen då internet inte alltid var en möjlighet.

Fast det gick fantastiskt bra ändå, och kände inte alls något stort behov utav det. Var ju kul när man väl hittade en dator så man kunde ladda upp bilder och tala om för vänner och familj att man fortfarande är vid liv. Men det kändes även som en enorm frihet att ingen visste vad man gjorde, vilket man kanske borde göra oftare... haha nä fan vi lever ju på 2000-talet. ^^

2009-09-15 @ 22:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0