Utan tvivel

I dreamed a dream in time gone by
When hope was high
And life worth living
I dreamed that love would never die
I dreamed that God would be forgiving
Then I was young and unafraid
And dreams were made and used and wasted
There was no ransom to be paid
No song unsung, no wine untasted

I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed.


Jag promenerade nyss hem i natten, och fick till min glädje se ett stjärnfall. Jag stannade till och tittade upp mot den stjärnklara himmelen, och det är verkligen en mäktig känsla att känna sig så liten. Människan är var för sig så otroligt sårbar, så ensam, så obetydlig. Alla har vi våra egna vägar att vandra, med egna visioner och drömmar. Drömmar, som inte alltid uppfylls. Men det sägs ju att man får en önskan när man ser en stjärna falla.

Men när man riktar blicken förbi stjärnorna, förbi det oändliga mörkret och ut mot det okända så vet man, man vet att man inte är ensam. Tittar man tillräckligt långt ut i det bottenlösa djupet så stirrar det tillslut tillbaka på dig. Att just jag jag går på denna lilla stenklump och tänker dessa tankar är ju tillräckligt med bevis för att man ska sluta tvivla på livets storslagenhet. Titta dig själv i spegeln. Rikta blicken rätt in i dina egna ögon, så lovar jag att du ser samma oändliga djup där.

Vi hör alla ihop. Vi är alla en del av denna storslagna kreation. Det är ditt val hur du vill leva ditt liv. I slutändan är det upp till dig om du vill leva i helvetet på jorden, eller om du vill lyfta blicken emellanåt och känna kärleken till livet, världen och universum. Ingen annan kommer leva livet åt dig, kom ihåg det. Jag har en grundtanke som jag försöker tänka så ofta jag bara kan. En liten vägledning om hur jag vill leva mitt liv. Helt utan tvivel.


Kommentarer
Postat av: magnus

http://www.youtube.com/watch?v=I34FNr_peUk

Wawawiiwa :O

2009-09-20 @ 12:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0