Musik

Musik betyder otroligt mycket för mig, det är en av de viktigaste elementen i mitt liv. Jag lyssnar på musik större delen av min vakna tid, det är sällan det är tyst hemma i lägenheten. Det finns så mycket jag gillar med den, och jag ska försöka förklara för er.

För det första så tycker jag det är otroligt fascinerande hur man genom att lyssna på olika låtar kan ändra humör på en sekund. Genom att endast lyssna på ljud, vibrationer i luften, kan man bli både lycklig och sorgsen. Jag kan ibland få rysningar och gåshud enbart genom att höra en riktigt bra låt. Det kan även väcka minnen av saker man upplevt flera år tidigare samtidigt som man lyssnade på samma låt.

Musiken har funnits så länge det har funnits människor. Den är en del av oss. Vi använder den för att förmedla känslor, men också för att släppa loss i dans. Musik kan även vara ett mycket kraftfullt och vackert sätt att säga sin åsikt.

Vidare tycker jag det är intressant hur alla människor föredrar olika typer av musik. Det som får mig att hoppa av glädje kanske du hatar, men det finns alltid något för alla! Jag tror att din musikstil kan säga mycket om dig som person, inte bara för att man oftast lever i den kulturen som genren för med sig utan också för att den visar vad som får just dig att glömma vardagens bekymmer och öppna sinnet, även om det bara är för en kort stund.

Kort sagt: Musik befriar! Mer än vad många tror. Det är verkligen universums skönhet som genom musiken visar sin bästa sida. More music to the people!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller fan helt med. Musik är bannemej allt. Det får än att börja tänka, att inte tänka alls. Att känna. Att må. Att allt.

Fast det kan också vara lite negativt, om man inte är kontrollant (vet inte om det är riktigt ord, men rätt bra var det (har kontroll)). Typ som: Du mår dåligt och viss musik stärker den känslan inom dig. Så att du mår värre. Men itifan lyssnar man på mindre musik för det. Fortfarande hur bra som hellst :) Som nyss fick jag värsta damp för att alla i hela världen är cp o ja drar snart o hoppar. Men nu sitter ja o softar lite till Floggin Molly :D



Cheers, big ears

2009-02-12 @ 18:33:06
Postat av: Jennifer

Musik är det sista jag skulle kunna leva utan! Tom skorna kommer på andra plats ;P

2009-09-07 @ 11:41:17
URL: http://kissemurran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0