Turebronxare

Nu har det hänt. Nu har det fucking äntligen hänt! Jag har äntligen genomfört flytten jag sett fram emot med sån skräckblandad förtjusning att det ibland varit svårt att avgöra om jag verkligen ville detta. Men nu med facit i hand kan jag utan tvekan konstatera att detta var det absolut bästa som kunde hända i mitt liv just nu. Jag vaknade upp första morgonen i nya lägenheten som en ny människa. Jag gled bokstavligt talat runt i alla rummen och bara insöp all hemtrevlighet. Jag är äntligen hemma igen, och det känns så underbart! Jag hoppas på att få bygga många fina minnen här.

Förra veckan var också första gången i mitt liv som jag på allvar förstod det här med att vara singel. Jag kände verkligen hur skönt det kan vara ändå att vara helt fri. Kunna göra vad jag vill, när jag vill utan att någon annan bryr sig. Det är en situation jag i princip aldrig upplevt på riktigt tidigare i mitt liv. Ja förutom dom åren innan mitt första förhållande, men dom kan man inte riktigt räkna med. Det är verkligen skönt att få bevisa för mig själv att jag faktiskt inte behöver någon annan för att må bra med mig själv. Jag har lärt mig sjukt mycket och utvecklats som person genom mina tidigare förhållanden, men jag känner att jag nog kan lära mig minst lika mycket om mig själv som singel. Det var nog rätt bra det här ändå. Jag gillar att jag kan vara så positiv hela tiden. Vet inte var, när eller hur på vägen som jag plockade upp den egenskapen, men jag är rätt glad för det. :P

Kanske är det bara så att jag har mycket att vara glad över. Flytten är ju självklar. Att vi närmar oss Jul med stormsteg är ju en annan bra sak. Fotbollen, ja fotbollen får vi inte glömma. Fy fan vad kul det är! Jag är så glad att min käre bror fick denna idén. Ser fram emot den lika mycket varje vecka! :D Det faktum att jag är i bättre form nu än någonsin tidigare i mitt liv är också en väldigt positiv sak. Jag mår bra i mig själv. Jag är även glad över att jag och Johan har blivit så nära vänner, och att vi bor grannar. Till och med jobbet känns otroligt lättsamt nu. Jag har fått en ny fräsch bil med mp3spelare, så jag spenderar hela nätterna med att sitta och sjunga för kung och fosterland.. haha. Jag blir verkligen glad av att sjunga. Apropå jobbet, snart har jag varit nattuggla i ett helt år! Det är sjukt ändå vad tiden går fort. Jag har börjat fundera lite smått på en förändring på den fronten. Kanske plugg igen. Men bara kanske. Äh, vi får se. Det ordnar sig ju! Jag lever dag för dag.

Man kan få ur sig mycket positivt om man bara vill. Det negativa i mitt liv tar inte längre en stor plats i min tankeverksamhet. Jag har valt att inte tänka på det mer, pallar helt enkelt inte. Jag hoppas att om jag ignorerar skiten ur det så kommer det försvinna av sig själv. Eftersom jag inte kan bearbeta det så har jag egentligen inte något annat val. Så det enda som egentligen har visat sig fungera på riktigt är att tänka på annat. Fine with me.

Kom osökt att tänka på Lady Gaga och låten Caught in a bad romance nu.. Älskar fan den låten! :D Det är inte likt mig att gilla sån musik egentligen men jag är helt såld. Och videon.. mums. Hon är ju bara för jävla het, på ett psykiskt stört upphetsande sätt. I'd tap that!

Nu har jag ordbajsat tillräckligt mycket för dagen. Nu väntar lägenhetens första diskberg.. wihoooo! Blir nog en sväng ner på stan sen för lite ärenden, sen kanske det kan bli lite chilling hos Johan.. som vanligt. :P

Slänger in helgens härligaste bild, tack Richard för roligaste skjutsen hem från krogen! :P




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, underbar bild! Tråkigt att jag missade det =)

Hade jätteskoj! Tack för att vi fick komma!

Nej nu får det bli baka snart igen, mycket att prata om ;) Puss

2009-12-08 @ 11:12:54
URL: http://kissemurran.blogg.se/
Postat av: Elin

tack för att vi fick komma =)

2009-12-08 @ 17:02:36
URL: http://elinburstedt.blogg.se/
Postat av: Elin

tack för att vi fick komma =)

2009-12-08 @ 17:02:37
URL: http://elinburstedt.blogg.se/
Postat av: magnus

Skulle ju inte vilja ta åt mig äran åt fopollen mer än att jag ringt och fixat hallen och så, vi var ju ett gäng som satt och spåna om det. Syntes verkligen idag hur kul du tyckte det var. Riktigt sken när du kom in :P

Härligt att höra att du mår bra i övrigt också :D

2009-12-09 @ 23:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0