God Jul!

Ja gott folk då var snart ännu en julafton över, och denna dagen gick precis lika fort som vanligt. Jag säger som pappan i Svensson Svensson: Julafton är enda dagen på året som man kan lita på. Det stämmer verkligen på pricken i våran familj. Så länge jag kan minnas har vi alltid haft exakt samma rutiner hela dagen, jag skulle kunna räkna upp alla händelser i tur och ordning timme för timme. Inget fel på traditioner, men jag har kännt att jag haft svårare att få den där riktiga julstämningen ju äldre jag blivit. Och sen whops så är den 24e förbi och man sitter där och undrar vad som hände. Detta gör mig inget alls, för jag har minst lika mycket att se fram emot alla andra dagar på året.

Nu ska jag inte låta alltför tråkig, jag har haft en trevlig dag med nära och kära så jag är helnöjd. Lite bra och ha grejer till lägenheten har man fått också, inte helt fel det heller. Förr var det ju självklart julklapparna som var i fokus, och i synnerhet de som det stod Björn på. Men nuförtiden har jag helt och hållet tappat det. Antagligen är detta anledningen till att man inte ser fram emot denna dagen på samma sätt som när man var liten. Nu tycker jag det är roligare att ge än att få, så vuxenpoäng till mig!

Imorgon är det julmiddag hos farmor och farfar, med faster och småkusinerna. Ska bli trevligt att träffa dom också. Sen ska jag skynda in till Uddevalla för party hos min kära gamla vän Maria, eller Majsan som jag har hört att man ska kalla henne nuförtiden. ;) Ser fram emot detta som fan! Tagga tagga! Är det lite alkolistvarning om man ser fram emot fest dagen efter jul mer än själva julen? :P Hmm.. äh! Vad säger vi då? SKIIIIIIIIIT I DET!

Ska nog snart gå och lägga mig btw.. eller snart och snart, innan kl 6 iaf. :P Har sovit 8 timmar totalt de senaste 2 dygnen, och eftersom jag är "långledig" nu så tänkte jag försöka vända dygnet rätt lite. Varför skrev jag detta nu då? Kan ju omöjligt vara någon är intresserad av mina sovvanor. Intressesmurfarna hoppar av glädje!

Aja, God Jul på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Ceca

Hehe. Mina intressesmurfar hoppade till iaf! ^_^

Jag blir så glad av att läsa din blogg, lilla Björn!!



Kraaam

2009-12-27 @ 17:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0